سامسونگ با ارایه اندروید ۶ برای سری اول خانواده گلکسی ای (Galaxy A) نشان داده که پشتیبانی رده پرچمدار را از این خانواده خواهد داشت. ۲ سال پشتیبانی برای دستگاه میان رده می تواند دلخوشی خوبی برای خرید در این رده باشد. حال سامسونگ با تایید ارایه اندروید ۷ برای سری ۲۰۱۶ خانواده گلکسی ای نشان داده که قرار است خانواده گلکسی ای با ۲ سال پشتیبانی نرم افزاری ارایه شوند.

اگر از دارندگان اعضای خانواده گلکسی ای ۲۰۱۶ (Galaxy A 2016) هستید باید خوشحال باشید اما نه خیلی! از این بابت که سامسونگ ارایه آپدیت اندروید ۷ را برای این سری تایید نموده است اما هنوز هیچ بازه برای ارایه آن مشخص نشده است. محتمل ترین حدس را می توان در تابستان ۲۰۱۷ دانست، جایی حوالی زمانی که آپدیت اندروید ۷ برای گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ نیز ارایه شده باشد تا نوبت به میان رده های خانواده گلکسی ای ۲۰۱۶ برسیم.

تمام اعضای خانواده گلکسی ای ۲۰۱۶ از جمله ای ۳، ای ۵، ای ۷، ای ۸، ای ۹ و ای ۹ پرو ای به روزرسانی را دریافت خواهند کرد. از آن جا که مدل های ای ۸ و ای ۹ ۲۰۱۶ هر دو با اندروید ۶ به صورت پیش فرض ارایه شده اند، اندروید ۷ اولین به روزرسانی بزرگ برای آن ها به شمار می رود.