انتشار اندروید 7.1 برای دستگاه های نکسوسی از ماه دسامبر آغاز میشود

در حالی که ال جی V20 اولین دستگاهی بود که به صورت پیشفرض به اندروید 7.0 نوگا مجهز شد گوگل نسخه ی 7.1 را بر روی دو گوشی جدید خود یعنی Pixel و Pixel XL نصب کرد تا همچنان گوشی های گوگل از نظر پشتیبانی نرم افزاری پیشتاز محسوب شوند. احتمالا تفاوت میان دو نسخه چندان زیاد نباشد و تنها بهبود های جزئی صورت گرفته باشد اما در هر صورت اندروید نوگا پر امکانات ترین و تکامل یافته ترین نسخه ی اندروید گوگل تا به امروز به شمار میرود. با اینکه گوگل اقداماتی را جهت تمایز پیکسل ها و نکسوس ها انجام داده، این بدین معنا نیست که نکسوس ها فراموش شده اند و همچنان جزو اولین دستگاه های اندرویدی خواهند بود که بروزرسانی های جدید را دریافت میکنند.

امسال نیز تفاوتی در برنامه ی انتشار بروزرسانی گوگل تغییر خاصی ایجاد نشده است و دستگاه های نکسوسی مانند سال های قبل سریع تر از دیگر دستگاه های اندرویدی بروزرسانی های گوگل را دریافت خواهند کرد. در حال حاضر اکثریت گوشی های اندرویدی جدید به اندروید 6.0 مارشملو مجهز هستند در حالی که چند ماهی میشود دستگاه های نکسوسی اندروید 7.0 نوگا را دریافت کرده اند. اما همان طور که گفته شد دو گوشی جدید Pixel و Pixel XL که گوشی های ساخت گوگل محسوب میشوند به اندروید 7.1 مجهز هستند و این نسخه برای دستگاه نکسوسی در ماه دسامبر ( اواسط آذر ماه ) منتشر خواهد شد.

گزارشات جدید حاکی از این دارد که نسخه ی بتا اندروید 7.1 برای سه مدل نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6 پی و تبلت پیکسل C اواخر همین ماه عرضه خواهد شد و نسخه ی نهایی نیز در زمانی از ماه دسامبر برای دستگاه های نکسوسی که از اندروید جدید پشتیبانی میکنند منتشر خواهد شد. لیست دستگاه هایی که اندروید 7.1 را دریافت خواهند کرد شامل نکسوس 5 ایکس، نکسوس 6 پی، نکسوس 9، نکسوس پلیر و پیکسل C و همچنین برخی از دستگاه هایی که از اندروید One پشتیبانی میکنند میشود. هر چند هنوز لیست تمامی تغییرات اندروید 7.1 منتشر نشده است اما انتظار ویژگی هایی از جمله حالت شب یا همان Night Mode و بهبود هایی از جمله بهبود عملکرد تاچ و و صفحه نمایش، حالت جدید مدیریت حافظه و تغییرات دیگر را داریم. بر اساس اخبار قبلی، پیکسل لانچر و دیگر ویژگی هایی مانند Google Assistant که با پیکسل های جدید همراه شدند، با بروزرسانی آتی به دستگاه های نکسوسی اضافه نخواهد شد و طبق گفته ی گوگل این ویژگی ها تنها در انحصار گوشی های تحت برند پیکسل خواهد بود.