جریان آتش سوزی و انفجا گلکسی نوت 7 برای سامسونگ بسیار گران تمام شد و این شرکت می‌خواهد با هر ترفندی که می‌تواند مشتریان را راضی کند تا فعلا گلکسی نوت 7 را به عنوان یک گزینه‌ی مناسب برای خرید مدنظر داشته باشند و به سراغ برندهای دیگر همانند اپل نروند. سامسونگ برای آن‌که بتواند هر چه سریعتر دستگاه‌های موجود در بازار را جمع آوری کند به مشتریان خود هشدار داده است که زمان فراخوان محدود است و تنها تا تاریخ 30 سپتامبر (9 مهر) ادامه خواهد داشت.


سامسونگ به دارندگان گلکسی نوت 7 هایی که در صف انتظار تعویض هستند، یک تلفن از سری گلکسی J به صورت موقت می‌دهد. این شرکت با انجام این کار می‌خواهد یک حس اطمینان را به کاربر القا کند. این شرکت کره‌ای در این پروژه متحمل ضرر و زیان زیادی شد اما با این کار نشان داد که به مشتری احترام می‌گذارد و تنها به یک عذر خواهی کوچک بسنده نمی‌کند. برنامه‌ی تعویض تلفن‌های نوت 7 سامسونگ چند روزی است که آغاز شده است و این طرح در ایران نیز در دست اجرا است. براساس این پروژه کاربر چند راه پیش روی خود دارد:

    تلفن خود را پس بدهد و پول خود را به صورت کامل دریافت کند + هدیه
    تلفن خود را پس بدهد و منتظر سری جدید باشد + یک هدیه + یک عدد گلکسی J1 تا مدتی که سری جدید وارد بازار شود
    تلفن خود را پس بدهد و آن را با یک گلکسی اس 7 یا اس 7 اج تعویض کند + یک هدیه + مابه تفاوت نوت 7 و اس 7

پس در نتیجه سامسونگ فکر زمان بی گوشی بدون شما را نیز کرده است. این شرکت کره‌ای برای آن‌که جلوی حوادث بیشتر ناشی از انفجار و آتش سوزی گلکسی نوت 7 را بگیرد برای پروژه‌ی فراخوان گلکسی نوت 7 های معیوب با باتری ساخت Samsung SDI زمانی را تعیین کرده است. شما تنها تا تاریخ 9 مهر فرصت دارید تا تلفن خود را پس دهید و از این تاریخ به بعد سامسونگ هیچ مسئولیتی را قبول نخواهد کرد.

سامسونگ از گسترش ماجرا بسیار هراسان است. به تازگی کمیسیون امنیت لوازم خانگی در آمریکا قوانینی را وضع کرده است که براساس آن هر کسی که یک عدد گلکسی نوت 7 را بفروشد مشمول مجازات سنگینی همانند حبس و یا جریمه‌ی نقدی خواهد شد. احتمالا این قامنن تا زمانی که سامسونگ محصولات جدید خود را وارد بازار کند پا برجا خواهد بود. ارزش سهام سامسونگ در بورس کره جنوبی به شدت کاهش یافته است و این شرکت متحمل ضرر و زیان تقریبا بی سابقه‌ای شده است. برخی از خطوط هواپیمایی در سراسر جهان از پذیرش مسافرانی که گلکسی نوت 7 دارند خودداری می‌کند و همین موضوع باعث شده است که مشتریان بیش از قبل عصبانی و ناراحت باشند.

سامسونگ تاکنون 2.5 میلیون گلکسی نوت 7 را روانه‌ی بازار کرده است که از این مقدار تقریبا 1 الی 1.5 میلیون دستگاه فروش رفته است و بقیه‌ی دستگاه‌ها (که ظاهرا آماده‌ی فروش بازی بودند) به سامسونگ بازگشته‌اند. مسلما ماجرای ترکیدن نوت 7 برای اعتبار سامسونگ بسیار گران تمام خواهد شد و ختم شدن ماجرا به این سادگی نخواهد بود.

سامسونگ به تازگی تولید سری جدید گلکسی نوت 7 را آغاز کرده است. این شرکت کره‌ای در سری جدید از لیبل و نمادهای جدیدی برای شناسایی سری جدید با سری قدیمی استفاده کرده است. همچنین کاربران می‌‎توانند با چک کردن IMEI تلفن خود در سیستم سامسونگ به اطلاعات لازم در این خصوص دست پیدا کنند. مشکل اصلی انفجاز گلکسی نوت 7 مربوط به نقصی در سیستم باتری این تلفن بوده است که باعث اختلالاتی در سیستم کاتد و آند این دستگاه می‌شد. به همین دلیل باتری بیش از حد داغ می‌شد و همین داغ شدن باتری این دستگاه را به یک بمب بالقوه بدل می‌کرد.